08 נובמבר 2011

אי אלימות 
(מתוך מאמר "על אלימות ואהבה" מאת  ניב דור-כהן


אחד המושגים שבעולם היוגה הוא המונח - אי אלימות
אלימות נתפשת בעיני רבים כפעולה ברברית ולא תרבותית
לפעמים נראה לנו שהיא רחוקה מאיתנו
אך מעט אנשים מזהים את האלימות של עצמם


אלימות כלפי עצמנו
נטייה להישגיות, ניסיון לסלק כאב בכל מחיר 

או לפעמים התגוננות, שהוא למעשה, פחד מפני אחרים או מפני מצבים
אלה פעולות אלימות כלפי עצמנו


יחסינו עם אחרים אולי נראים על פני השטח כיחסים אדיבים ומתחשבים
אך לפעמים,מתחתם, יושב שד קטן שמניע את הגלגלים


דרושה מידה של כנות עם עצמנו כדי לראות את הדבר

בספר עתיק ושמו בהגוואד גיטה, דמות אחת שמסמלת את אלוהים (קרישנה), אומרת לדמות השנייה (ארג'ונה) שלומדת ממנו דרכי היוגה, שכדי לתרגל יוגה ולהגיע לשחרור אין צורך להתבודד


ליהפך, אנו נדרשים לפעול בעולם כפי שפעלנו קודם לכן
ליצור מערכות יחסים, להתאהב, להילחם, לחיות


אך לעשות כל אלה מתוך התמסרות והתבוננות
זהו תרגול יוגה דרך פעילות (קארמה יוגה)

אלימות כלפי הסביבה
מערכות יחסים יכולות להיות כר פעולה נפלא להתבוננות ולמידה


מערכות יחסים, בינינו לבין בעל, או אישה, ילד, חבר
מאפשרים לנו להתבונן בהתנהגות שלנו, 

צורת החשיבה שלנו ורגשות שעולים מתוך היחסים


במערכת יחסים יבוא הרגע בו נתפוצץ! נכעס! נשנא

יש מידה גדולה של האלימות בהתנהגות שלנו
האלימות יכולה להיות גסה או עדינה. גלויה או סמויה
בכל מקרה היא קיימת



כאשר אני שמה את עצמי מעל לאחר, אני אלימה. 
כאשר אני צועקת על ילדתי, אני אלימה
כאשר אני מתנהגת עם מישהו או חושבת על מישהו בהתנשאות וביהירות, אני אלימה


כאשר אני נוהגת בגופי בסגפנות, אני אלימה
כאשר אני מתרגלת יוגה מתוך הישגיות, אני אלימה

האלימות הקיימת בנו היא לא רציונאלית, כמו הרבה תגובות שלנו כלפי העולם
מקרה של בעל אלים המכה את אשתו מזעזע אותנו


ואז אנחנו נתקעים בפקק. חם בחוץ ואנחנו מאחרים לעבודה
השעון מתקתק ואנחנו לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר 

חוץ מהרצון לעבור כבר את הפקק הזה
עינינו נעוצות במכונית שלפנינו ואוי ואווי אם אתן למי שנמצא מימיני לעקוף אותי
הרי אני מאחר! אלימות

כאן, מעל הכל, ישנה ההתבוננות
התבוננות היא תחילת הדרך ליציאה ממעגל ההרס
אנו צריכים להבחין שיש חושך כדי להדליק את האור


ההתבוננות מביאה אור למקומות החשוכים
דרך ההתבוננות אנו לומדים לראות את עצמנו בנפרד מעצמנו
בהדרגה, שאר הדברים יתגלו מעצמם
ואז נוכל לומר באמת שאנו אוהבים



אבל מה זה התבוננות ? ?
זה הנושא של המאמר הבא ...


מה עבר לך בראש בזמן הקריאה ? תשובתך למטה !!!!





 Online Users

אין תגובות: